Alla inlägg den 3 november 2008

Av Vivi - 3 november 2008 11:34


Det slår aldrig fel. När man bestämt sig för att "dra ner" på intaget blir man vrålhungrig. Måste vara 99 % mentalt. Åt ju flingor och yoghurt till frukost så helt tomt borde det inte vara. Bara att bita ihop. Sista veckan har det gått sisådär med det. En och annan godispåse har det dessvärre blivit. Inte så konstigt att det inte händer något med vikten.


Idag ska jag åka direkt hem och äta lunch för att sedan ta vovven ut i skogen. Ska bli skönt. Det blir inte så långa skogspromenader på helgerna. Man är ju inte ensam i skogen på helgerna så det är inte lika skönt att strosa omkring för mig och vovven.


Snart hemgång. Skönt att jobba halvtid.


KramKram


Av Vivi - 3 november 2008 08:20


I morse var det riktigt tungt. Sov dåligt både fredag och lördag när övriga familjemedlemmar var iväg på diverse tillställningar. Kan inte koppla av när sängarna står tomma på nätterna..... Börjar bli gammal antagligen.


Men, men ny vecka och nya utmaningar. I lördags när jag jobbade i cafeterian berättde min efterträdare att hon har sagt upp sig. Faktiskt inte helt oväntat men jobbigt och tråkigt då det känns som att bollen hamnade hos mig igen. Har ju lagt ner mitt hjärta och själ i den verksamheten och så jobbar hon 1 månad och säger sedan upp sig. Men samtidigt förstår jag henne. Hon ska inte behöva gå till jobbet och få en massa "skit" från idioter hela tiden och gå hem med en klump i magen varje dag.... Suck, vet inte hur detta kommer att sluta men det känns inte bra. Tror det är svårt att hitta någon lämplig ersättare via annons men vi får antagligen försöka. Egentligen är det ju inte mitt problem längre utan styrelsens men jag kan inte låta bli att vara orolig. Jag har ju som sagt var lag ner mitt hjärta och själ i verksamheten som jag varit inblandad i under tio års tid.


Idag är det i alla fall nya tag med försök till viktnedgång. Kan inte sluta nu när jag kommit igång bara för att jag haft ett "bakslag" efter tjejhelg på landet med vin, mat och godis för några veckor sedan. Vi åker ju om 6 veckor så jag skulle verkligen vilja gå ned lite till och få en "6:a" före på vågen. Det är ju inte så långt dit så att det är ouppnåligt....


KramKram


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards