Alla inlägg den 7 november 2008

Av Vivi - 7 november 2008 08:10


Åh, vad skönt med fredag. Ska soooova länge imorgon. Sov på soffan inatt då timmerdragaren var i full gång i vår säng. Det blir bara värre och värre med hans snarkande. Den enda trösten är att han är medveten om det iaf.


Imorgon har lillkillen två matcher och på kvällen ska vi träffa våra resekompisar och kolla över så vi inte har glömt något med resan. Nu börjar jag fatta att vi verkligen äntligen ska få komma till Florida igen. Trivs där. Lagom temperatur, massor att hitta på, god mat, bra boende, härlig shopping..... Grabbarna ser fram emot Orlando-racet med alla nöjesparker och shopping. Sist vi var där var de ju inte så intresserade av shopping men de är ju äldre nu så det lockar också.


Viktminskningen går inte alls just nu. Måste, måste, måste ta mig i kragen. Jag vet ju att resan blir så mycket roligare om jag mår bättre inuti och det hoppas jag att jag gör om jag går ner några kilo till. Bara att ta nya tag. Borde börja träna igen men har ingen lust. Rör ju iaf på mig med alla promenader jag går med hunden. Igår var vi på en nostalgirunda och gick förbi vårt gamla hus. Såg likadant ut som när vi lämnade det i våras. Det enda som hänt var att de rivit soptunnan då det numera är gemensam sopstation i området. Men hade ju vi också gjort om vi bott kvar. Finns ju ingen anledning att ha kvar en ful soptunna om den inte behövs. Så vi strosade omkring på våra gamla gångvägar igår kväll, vovven och jag. Var ute 1 timma och 20 minuter i den kalla kvällen, det blev riktigt kallt på slutet. Försökte få upp lite tempo i gången men det är svårt med en hund som älskar att nosa överallt. Det går bättre när man går i skogen och har honom lös men jag har bara hunnit med en skogspromenad denna vecka. Har hjälpt mamma att kratta och köra löv till soptippen och igår var jag och handlade till cafeterian vilket gjorde att hela eftermiddagen försvann. Det blir ju mörkt redan vid 16-tiden så ska man ut i skogen måste man komma hemifrån senast 14 annars är det ingen idé. Tror inte jag hinner idag heller. Stackars vovsegull. Nja, så synd är det inte om honom. Älskad och ompysslad som han är....


Nu borde jag arbeta men har verkligen ingen lust. Nya jobbet är verkligen sisådär. Det är ju inte så att man står och hoppas jämfota för att komma till jobbet på morgonen....


KramKram




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards