Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Måndag

Av Vivi - 3 november 2008 08:20


I morse var det riktigt tungt. Sov dåligt både fredag och lördag när övriga familjemedlemmar var iväg på diverse tillställningar. Kan inte koppla av när sängarna står tomma på nätterna..... Börjar bli gammal antagligen.


Men, men ny vecka och nya utmaningar. I lördags när jag jobbade i cafeterian berättde min efterträdare att hon har sagt upp sig. Faktiskt inte helt oväntat men jobbigt och tråkigt då det känns som att bollen hamnade hos mig igen. Har ju lagt ner mitt hjärta och själ i den verksamheten och så jobbar hon 1 månad och säger sedan upp sig. Men samtidigt förstår jag henne. Hon ska inte behöva gå till jobbet och få en massa "skit" från idioter hela tiden och gå hem med en klump i magen varje dag.... Suck, vet inte hur detta kommer att sluta men det känns inte bra. Tror det är svårt att hitta någon lämplig ersättare via annons men vi får antagligen försöka. Egentligen är det ju inte mitt problem längre utan styrelsens men jag kan inte låta bli att vara orolig. Jag har ju som sagt var lag ner mitt hjärta och själ i verksamheten som jag varit inblandad i under tio års tid.


Idag är det i alla fall nya tag med försök till viktnedgång. Kan inte sluta nu när jag kommit igång bara för att jag haft ett "bakslag" efter tjejhelg på landet med vin, mat och godis för några veckor sedan. Vi åker ju om 6 veckor så jag skulle verkligen vilja gå ned lite till och få en "6:a" före på vågen. Det är ju inte så långt dit så att det är ouppnåligt....


KramKram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - 12 november 2008 11:32

  Brukar gilla hösten men i år är det riktigt tungt och tråkigt. Har regnat varje dag denna vecka när jag ska gå ut med hunden. Kallt och blött. Dessutom strular mina hörlurar så jag får tuppjuck när jag går. Tycker det är så skönt att gå och lyssna ...

Av Vivi - 10 november 2008 11:12

  Så var det då klart att jag från och med torsdag ofrivilligt har två jobb. Har inte hjärta att sätta föreningen i skiten så det är bara att sätta sig på stolen igen och kavla upp ärmarna.   Fast ska jag vara helt riktigt superärlig så går det fakti...

Av Vivi - 7 november 2008 08:10

  Åh, vad skönt med fredag. Ska soooova länge imorgon. Sov på soffan inatt då timmerdragaren var i full gång i vår säng. Det blir bara värre och värre med hans snarkande. Den enda trösten är att han är medveten om det iaf.   Imorgon har lillkillen tv...

Av Vivi - 6 november 2008 11:56

  Solen strålar utanför och det är frost på taken. Morgonpromenade idag var riktigt skön när det kallt och klart istället för dimmigt och mörkt som igår.   Herregud vilken dålig match det var igår. Pinsamt. Och våra grabbar ska vara Svenska Mästare.....

Av Vivi - 5 november 2008 10:14

  Ikväll har storkillen hemmamatch vilket innebär att jag måste till hallen och titta på hans match (och sitta i seket). Hade hoppats att han inte skulle bli kallad så jag slapp ta mig dit då detta innebär att jag måste träffa vissa människor som jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards